Studiedag

Fredag d. 11. marts 2022 kl. 09:00 til 16:00

Søndag d. 6. marts 2022 kl. 23:55

Studiedag

Studiedag med teamet seksualitet.

Tjenesteteamet har et stærkt ønske om at opjustere vores fokus på skabelse og formidling af god og sund APK-teologi. I kølvandet på to års MBT-kursus (Menighedsbaseret Teologi), hvor størstedelen af APK-netværkets præster har deltaget, ønsker vi fortsat at arbejde med teologien og relevante emner med en praktisk vinkel.

Studiedagen er åben for alle men særlig relevant for :
  - præster og ledere, som beskæftiger sig med at bygge lokal kirke
  - ledere og lærere på kristne skoler/efterskoler som beskæftiger sig med teens/unge
  - andre akkrediterede tjenester, forkyndere, ungdomsledere og præsteaspiranter.

Om formiddagen får vi besøg af Amanda Lagoni, som er terapeut, sexolog og forfatter til bogen “At elske er ikke en følelse”.

Amanda er personlig kristen, gift og har 2 børn, og driver en klinik for parterapi og individuel samtaleterapi i København.

Amanda vil tage udgangspunkt i disse emner:

- Hvordan taler vi om sex med unge.
- Hvad er det for spørgsmå de tumler med, særligt i en kirkekontekst som vores.
- Hvor ligger vores udfordringer som kirker og kristne skoler og hvordan kan vi blive bedre.
- Hvordan møder vi og vejleder dem, også når de “falder udenfor” idealet.

Om eftermiddagen får vi besøg af Mikael Wandt Laursen, som er generalsekretær i Frikirkenet og snart aktuel forfatter til en bog om kirkens møde med den homoseksuelle.

Mikael er en del af Kirken i Kulturcenteret i København, gift og har 5 børn.

Mikael vil tage udgangspunkt i disse emner:

- Hvordan møder vi den homoseksuelle?
- Hvordan kan vi rumme unge LGBT+ som vokser op i vores kirke?
- Udover det pastorale og praktiske i mødet, er der så noget teologisk der kan hjælpe os eller står i vejen for os?

Pris 300 kr. inkl. fuld forplejning