Vis lignende arrangementer

6000 Kolding

Vis lignende arrangementer

Communicate to impact

Betydningen af god kommunikation er enorm. Det samfund vi kender i dag, og de værdier vi værdsætter, er formet af mennesker, der formåede at kommunikere og efterlade et varigt aftryk i skrift og tale. På “Kommunikation der sætter aftryk” vil vi medvirke til at skabe en ny generation af dygtige, troværdige og inspirerende historiefortællere og formidlere af evangeliet i både skrift og tale!

Drømmer du om at udvikle din evne til at kommunikere så det sætter aftryk og gør en forskel i din familie, i kirken eller i samfundet, så er denne uge noget for dig.

Underviserne er mennesker der til dagligt lever af at kommunikere. De vil drage dig med ind i deres univers og give dig redskaber til at blive en bedre fortæller og kommunikator på alle plan.

Aftryk gennem storytelling

Lavet til fortællinger: hvordan fortællinger er indlejret i hvem vi er

Mennesker er lavet til fortællinger, og de processerer dem hele tiden: når de er børn, når de er voksne, når de er vågne og når de sover. Verden er skabt af fortællinger, og ingenting er, hvad det er, før det er fortalt gennem en fortælling.

Forme vores egen fortælling: det du fortæller dig selv

Vi skaber fortællinger fra det der sker omkring os, men verden er også lavet af de historier vi fortæller os selv. Hver person har et indre narrativ om, hvem de tror de er, og hvad verden er, og det giver sammenhold og mening til livet. Hvordan definerer dit indre narrativ dit liv?

Hvordan du skal fortælle dit narrativ

“Storytelling er den stærkeste måde at introducerer ideer til verden” - lær at fortælle din fortælling på en måde så den inspirerer andre og skaber forandring.

Indflydelse gennem sociale medier

Den digitale tidsalder: tidsløse budskaber, rettidige midler

“Vi oplever det største skift i kommunikationen siden man opfandt trykte medier” (Brady Shearer). Denne undervisning vil hjælpe dig med at opnå en forståelse for hvilken rolle sociale medier spiller i dag, og hvordan det har påvirket kommunikationen på verdensplan og i det lokale. Du vil også lære omkring platform tendenser, og hvordan de har været effektive.

Reglerne omkring effektiv kommunikation på sociale medier

De fleste mennesker bruger sociale medier til at dele informationer og fortællinger, men det er ikke alle, der er succesfulde. Lær de basale regler og teknikker fra professionelle, omkring hvordan man skaber effektive opslag og maksimale resultater.

Sociale medier workshop:

Bliv engageret i opgaver hvor du skal skabe succesfulde historier, opslag og begivenheder med det samme!

Samtale om Gud i dag

Forstå nutidens kommunikative klima: hvordan man har samtaler om Gud i en skeptisk alder?

Hvilken plads har ideen om Gud i det vestlige mindset i dag? Hvordan skal jeg snakke om min tro på Jesus og biblen med mennesker omkring mig på en relevant måde? Det er de her to spørgsmål som undervisningen vil omhandle. Vi er i en tidsalder hvor ytringsfriheden er udfordret af politisk korrekthed, og hvor kristne synspunkter kan blive set som eksklusive og intolerante. Hvordan kan vi være effektive kommunikatører i et stigende grad polariserende klima?

Barrierer og værktøjer til spirituelt sprog i en dansk context:

Lad os tage et blik på den mere specifikke danske kontekst omkring spiritualitet. Hvilket sprog bliver brugt i dag til at snakke omkring spirituelle oplevelser i blandt unge mennesker? Hvordan kan vi diskutere vigtige begivenheder i livet som meningen med livet, død, tro, hellighed og hvordan kan vi ledsage danske teenagere igennem deres eksistentielle spørgsmål?

Enige om at være uenige

Hvordan man har svære samtaler

Om man er leder af et firma, en medarbejder i et pauserum, en forældre derhjemme eller en teenager i skolen, så oplever man konflikter, der kan udvikle sig til ophede diskussioner. I denne undervisning vil vi fokuserer på de roller der respekterer, empati og forbindelser i en debat og overveje hvordan “vinde folk argumenter” ser ud igennem udlevede eksempler. Du vil også modtage samtaleteknikker, der vil ruste dig til rejsen mod sund konfliktløsning.